زندگی دوباره به یک هرم منحصربه‌فرد
در حال بارگذاری...

بازسازی آسمان‌خراش سانفرانسیسکو

استودیوی بریتانیایی Foster + Partners آسمان‌خراش مدرن Transamerica Pyramid را در سانفرانسیسکو بازسازی و آن را به پارک مجاور مرتبط کرد.

Foster + Partners این آسمانخراش 260 متری که دومین ساختمان بلند در سانفرانسیسکو است را با باز کردن لابی، امکانات رفاهی تازه و اجرای استراتژی های محوطه سازی برای هماهنگی بیشتر ساختمان با منظره خیابان طوری بازسازی کرد که همچنان یک نماد باقی بماند. این آسمان‌خراش برجسته که توسط William L Pereira & Associates طراحی شده بود و در سال 1972 ساخته شد، دارای نماهای بتنی کوارتزدار با پنجره‌های پانچ وار و پایه‌ای است که با خرپاهای عظیم به سمت خیابان رو کرده است. در حالی که سیستم‌های ساختاری و نمای آسمان‌خراش نسبتاً دست نخورده باقی مانده بود، استودیوی بازسازی کننده می‌خواست لابی و مناطق رفاهی را برای آشکار کردن عناصر ساختاری ساختمان، باز کند.

دیوید سامرفیلد، رئیس استودیو Foster + Partners به ​​Dezeen گفت: «از زمان ایده اولیه Pereira در سال 1972، کار ما بر روی هرم ساختمان آن را احیا کرد و در طول این سال‌ها موارد اضافی را پاک کردیم». نقشه جدید منطق طرح پریرا را زنده و جلوه آن را بیشتر می کند و این احیا، نمادی از هواپیمایی بر روی زمین است. اولین دخالت در لابی، برداشتن سقفی بود که بتن اسکلت ساختمان را در بالا پنهان می‌کرد. در اینجا، تیم نوسازی به نقشه‌های اولیه ای نگاه کرد تا عناصر ساختاری پنهان شده در سقف را پیدا کند. طراحی جدید از هندسه و مقیاس ساختاری منحصربه‌فرد خود هرم گرفته شده است. لابی، تاریخی را با دقت بازسازی می‌کند که با آشکارسازی تیرها و مهاربندی‌های متقاطع سازه در منطقه ورودی و آوردن ستون نمادین موجود به داخل، بوجود آمده است.

این سازه برای مطابقت با نمای بیرونی ساختمان آشکار و روکش شده است و یک انتقال بدون درز بین داخل و خارج ایجاد می کند. با گسترش و اضافه شدن نورگیرهای شیشه ای، ارتفاع اولیه لابی به دست آمد و ارتباطات بیشتری با محیط شهری و پارک مجاور برقرار شد. بسیاری از طبقات ساختمان دفاتر اداری هستند و بر اساس نیاز مستاجرین بازسازی می شوند.

در پشت ساختمان، فضای سبز با یک ساختمان کوچکتر، که دارای سقف هرمی شکل است، به روز و به یک کافه تبدیل شد. این پارک دارای ده‌ها درخت است، و تیم بازسازی محوطه‌ بیشتری را به‌ اطراف آن اضافه کرده‌اند تا فضا را به روی عموم باز کند. در پشت بلوک، از کنار پارک، دو ساختمان با یک کوچه بین آنها قرار دارد. این کوچه بازسازی شده که نام اش مارک تواین است، فروشگاه‌هایی دارد که به پارک و در نهایت آسمان‌خراش منتهی می‌شوند.

این ساختمان ها نیز خریداری شده اند و در دور بعدی ساخت و ساز مجددا توسعه خواهند یافت. به منظور پیشبرد یک برنامه جامعه محور، همچنین یک برنامه هنری را ایجاد شده که مجسمه ها را به صورت چرخشی را در پارک به نمایش می گذارد.

به زندگی دوباره به یک هرم منحصربه‌فرد امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...