اولین برج افقی دنیا
در حال بارگذاری...

برج کریستال؛ نخستین آسمان خراش افقی جهان، به عنوان یک پل معلق، در مجموعه Raffles City  در شهر Chóngqing جنوب چین است.

 طول این سازه 300 متر و طراحی آن الهام گرفته شده از کشتی‌های بادبانی چینی است. مدت ساخت آن 8 سال زمان برده و تمام مراحل ساخت آن روی زمین انجام شده و سپس در ارتفاع قرار گرفته است.

زیر این سازه منحنی، 4 برج با ارتفاع 250 متر با چارچوب فولادی به وزن 12 هزار تن بوسیله 2 پل هوایی کوچکتر به یکدیگر متصل شده‌اند. در برج های افقی دفاتر اداری، فروشگاه و هتل ساخته خواهد شد.

در داخل برج افقی؛ استخر، سکوی بازی، باغ‌های معلق و بالکن‌هایی برای مشاهده ناظر در نظر گرفته شده و در ساخت برج افقی، 3200 قطعه شیشه و 4800 پنل آلومینیومی بکار گرفته شده است.

 الان به یکی از مکانهای توریستی کلان شهر چونگ کینگ تبدیل شده است. این آسمانخراش افقی که در حقیقت یک پل معلق است، Conservatory نام گرفته زیر این سازه منحنی چهار برج با ارتفاع ۲۵۰متر ساخته می شود که به وسیله دوپل هوایی کوچکتر به یکدیگر متصل می شوند.

اولین برج افقی دنیا

 

در برج های مذکور دفاتر اداری، ساختمان، فروشگاه و هتل ساخته می شود. این پروژه در کل شامل ۸ برج است. مجموع مساحت این آسمان خراش افقی ۸۱۷ هزار متر مربع بوده و ستون های مستحکم ۳۵۰ متری از شاکله آن محافظت می کند. طول این آسمان خراش ۳۰۰ متر بوده و ۳۰۰۰ صفحه شیشه ای در ۵۰۰۰ صفحه آلومینیومی در تولید آن به کار رفته است. بخشی از قسمت های این آسمان خراش افقی بر روی زمین ساخته شده و با جرثقیل به بالا منتقل شده و بخش هایی از آن هم از همان ابتدا بر روی آسمان خراش های عمودی برپا شده است. دو استخر، یک گالری هنری، باغ های بزرگ، رستوران، یک نقطه دید، مراکز خرید، بخش های اداری و مسکونی و غیره برای این آسمان خراش استثنایی در نظر گرفته شده است. طراحی این آسمان خراش الهام گرفته از کشتی ها و قایق های تجاری چین است که طی قرون متمادی برای تجارت در دریاها و اقیانوس ها در حرکت بوده و در رودهای شلوغی که از درون شهرها عبور می کردند با طناب به یکدیگر متصل می شدند. این سازه همچنین مجهز به فناوری های حافظ محیط زیست خواهد بود و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

Loh در بیانیه ای گفت: بعد از شش تاریخ نشر با استفاده از فناوری های مهندسی، افتخار می کنیم تا در شهر چونگین یک اثر معماری نمادین را به نمایش بگذاریم که شبیه یک کشتی بادبانی قدرتمند است و روی پل تاریخی Chaotianmen پیش می رود.
نظر مشتریان ما نسبت به این مجموعه به عنوان یک مقصد گردشگری برای بازدیدکنندگان محلی و همچنین مسافران داخلی و خارجی در شهر چونگین، بیسار قدرتمند و مثبت بوده است.
این مجموعه در مقیاس 9.2 هکتار در شهر چونگین، هشتمین پروژه عظیم شرکت CapitaLand در توسعه شهر چین به شمار می آید. دیگر پروژه ها در پکن، چنگدو، هانگ ژو، نینگ بو، شنژن و دو پروژه هم در شانگهای است.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به اولین برج افقی دنیا امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...