بررسی تاثیرات زلزله از نگاه دکتر نجفی
در حال بارگذاری...

مقررات قوی حیاتی است، قوانین واضح در مورد حداقل استانداردهای انعطاف‌پذیری به این معنی است که سازندگان می‌دانند چه چیزی را ارائه دهند. این مورد همچنین به مشتریان امنیت و اطمینان بیشتری می‌دهد.

نوآوری نیز ضروری است، طراحان ژاپنی به‌طور مستمر در حال نوآوری برای ساخت ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله هستند.

سرمایه‌گذاری نیز بسیار مهم است، ساخت یک ساختمان ضد زلزله تا ۲۰ درصد بیشتر از یک سازه استاندارد هزینه دارد. با این حال، این رویکرد در طولانی‌مدت، باعث صرفه‌جویی در هزینه مالکان می‌شود زیرا ساختمان‌های آنها در برابر آسیب در هنگام وقوع زلزله در امان هستند.

کدام ساختمان ها در برابر زلزله مقاوم هستند؟

در طول تاریخ، ما سازه‌ها و شهرهای چشمگیری ساخته‌ایم، فقط برای اینکه آنها تسلیم نیروهای طبیعت نشوند. زمین لرزه‌ها یکی از مخرب‌ترین نیروهای زمین هستند و امواج لرزه‌ای در سراسر زمین می‌توانند ساختمان‌ها را تخریب کنند، جان انسان‌ها را بگیرند و هزینه‌های هنگفتی به دلیل از دست دادن و تعمیر به دنبال داشته باشد.

هر سال به‌طور متوسط ۲۰ هزار زمین لرزه رخ می‌دهد که ۱۶ مورد از آنها بلایای بزرگ هستند. در چند دهه گذشته، مهندسان طرح‌ها و مصالح ساختمانی جدیدی را برای تجهیز بهتر ساختمان‌ها برای مقاومت در برابر زلزله معرفی کرده‌اند اما چگونه یک ساختمان را در برابر زلزله مقاوم بسازیم؟

به بررسی تاثیرات زلزله از نگاه دکتر نجفی امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...