توسعه فردی؛ مدیریت ذهن – قسمت سوم
در حال بارگذاری...

تی وی ساختمان در این برنامه با آقای دکتر غلامرضا توکلی، استاد مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، گفتگویی حول مبحث توسعه فردی با محوریت مدیریت ذهن ترتیب داده که در چهار بخش ارائه می شود.

اهمیت توسعه فردی و مدیریت ذهن

به راستی چه چیزهایی آدم های موفق و برجسته را از افراد ناموفق و شکست خورده جدا می کند؟ آیا کامیابی‌ها از بخت و اقبال ماست یا خودمان در به وجود آوردنش نقش داریم؟ آیا صرفا وابسته به محیط و امکانات است یا اراده فردی و شخصیت درونی ما هم سهمی دارد؟

در بخش اول، دکتر توکلی موفقیت را به زمینه های ذهنی افراد نسبت می دهد که اگر شما افکار قدرتمند و برجسته داشته باشید، برخورد‌تان با چالش‌های زندگی متفاوت از زمانی خواهد بود که افکار ضعیف و معیوب دارید. به جای اینکه محدودیت‌ها و دغدغه‌ها به عنوان واقعیت ما را محدود کند، می توانیم با داشتن یک ذهن هوشیار و تربیت شده روی خواسته‌ها و توانایی‌های خود تمرکز کنیم و دنبال مسیرهای باز و نفوذپذیر باشیم و آن بخش از زندگی را که دست خودمان است، توسعه دهیم.

پیشنهاد متخصص برنامه این است که مسئولیت زندگی خود را بپذیریم و اگر دستاوردهایمان را نمی پسندیم، ریشه ناکامی‌ها را در عملکرد برگرفته از اندیشه های خود جستجو کنیم و با تغییر افکاری که نتایج دلخواه به بار نیاورده مسیر موفقیت را به روی خود باز کنیم.

در بخش دوم به تفکر سیستمی و استراتژیک پرداخته می شود. برای رشد متوازن شخصیت به ابعاد سلامتی تن و روان و پیشبرد حرفه و مراودات اجتماعی اشاره شده و به نقش آینده‌نگری در تنظیم دورنمای زندگی هم توجه می شود. 

در بخش سوم به نقش تفکرات سیستمی و استراتژیک در ایجاد کسب و کار نگاه شده که چگونه ارزش‌های بلند مدت و همه جانبه بهتر از نگاه بخشی‌نگر و منفت‌طلبانه می تواند منافع کسب و کار ما را تامین کند. 

و در نهایت در بخش چهارم از ویژگی های افراد و افکار برجسته، به اقدامات برجسته می رسیم. اینکه مدیریت منابع انسانی کسب و کارها چگونه باشد؟ تمرکز روی چه چیزی باشد و مناسبات کاری چگونه تنظیم شود، مورد بحث قرار می گیرد.

این گفتگوی جذاب تی وی ساختمان و آقای دکتر توکلی، نویسنده و استاد مدیریت و متخصص توسعه فردی، می‌تواند ذهن ما را پذیرای تغییرات سازنده و موفقیت ساز کند.

توسعه فردی؛ مدیریت ذهن - قسمت 1

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به توسعه فردی؛ مدیریت ذهن – قسمت سوم امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...