خانه آفتابگردان هلیوتروپ
در حال بارگذاری...

هلیوتروپ اولین خانه در جهان است که انرژی بیشتری نسبت به آنچه استفاده می‌کند، تولید کرده و انرژی اضافی را به شبکه محلی می‌فرستد “هلیوتروپ ” که به ان خانه آفتابگردان هم گفته میشود خانه ای دوار است که در جنوب غربی آلمان ، در محله ای به نام Vauban در Freiburg im Breisgau واقع شده است. این ساختمان توسط معمار Rolf Disch طراحی شده است و طبق برآوردهای صورت گرفته این خانه ۵ برابر انرژی را که مصرف می‌کند را تولید کرده و به شبکه محلی می‌فرستد.

این خانه فوق العاده با محیط زیست سازگار است و قدرت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد تا صفحات خورشیدی آن نور خورشید را دنبال کنند و همین امر کارایی صفحات خورشیدی را به حداکثر می‌رساند این خانه همچنین قابلیت گرم کردن آب مصرفی خود را دارد.

PlusEnergy یا انرژی مثبت یک مفهوم جدید بود که توسط رولف ابداع شد، که نشان می‌دهد انرژی تولید شده بیش از انرژی مصرفی است.او با تکمیل محل اقامت خصوصی خود (گل آفتابگردان) در سال ۱۹۹۴ اولین خانه انرژی مثبت را به جهان معرفی کرد.  به منظور استفاده کامل از تمام انرژیهای در دسترس، یک سیتم جمع‌آوری آب باران نیز در این خانه در نظر گرفته شده است همچنین یک مدار آب (برای شستشو) در ساختمان تعبیه شده است. در این ساختمان از سیستم کمپوست کننده فاضلاب نیز استفاده می‌شود.

به خانه آفتابگردان هلیوتروپ امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...