دیوید چیپرفیلد، برنده جایزه معماری پریتزکر ۲۰۲۳
در حال بارگذاری...

دیوید چیپرفیلد، برنده جایزه معماری پریتزکر ۲۰۲۳

دیوید چیپرفیلد معمار برجسته بریتانیایی، در 18 دسامبر 1953 در لندن، انگلستان متولد شد و مدرک تحصیلی خود را در زمینه معماری از انجمن معماری لندن دریافت کرد. وی پس از اتمام دوره تحصیلی اش، در دفتر معماری “ریچارد راجرز“، “نورمن فاستر” و “داگلاس استفان” کارآموزی کرد. در سال 1984 دفتر معماری خود را تاسیس نمود.

این ویدئو آخرین مصاحبه با معمار بریتانیایی دیوید چیپرفیلد است، کسی که برنده جایزه معماری پریتزکز سال را برای “گزیده گویی اما متحول کننده” دریافت کرد.این جایزه برای 4 دهه فعالیت حرفه ای او است. او توضیح میدهد که تلاش و پشتکار بدون داشتن استعداد و نبوغ ، چگونه باعث رسیدن به موفقیت میشود.چیپرفیلد اکنون به گری، سیزا و پیانو، که به ترتیب در سال‌های 1989، 1992 و 1998 برنده این جایزه شدند به عنوان برنده جدید جایزه معماری پریتزکر می‌پیوندد.

او پنجمین معمار بریتانیایی است که پس از جیمز استرلینگ در سال 1981، نورمن فاستر در سال 1999، زاها حدید در سال 2004 و ریچارد راجرز در سال 2007 موفق به دریافت معتبرترین جایزه معماری شده است.استودیوی او ساختمان‌های برجسته متعددی را تکمیل کرده است، از جمله موزه ادبیات مدرن در مارباخ آلمان، که در سال 2007 جایزه استرلینگ را دریافت کرد. پروژه های مهم دیگر او عبارتند از: موزه Neues، مرکز خدمات Ernsting و موزه Folkwang در آلمان که همگی برای جایزه استرلینگ در فهرست نهایی قرار گرفتند.

به دیوید چیپرفیلد، برنده جایزه معماری پریتزکر ۲۰۲۳ امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...