دومینوی حوادث – قسمت سوم (سهل‌انگاری مرگبار)
در حال بارگذاری...

این بار تی وی ساختمان یک گفتگوی چالشی در بازخوانی یک پرونده قضایی که در اثر وقوع یک سهل‌انگاری مرگبار رخ داده است را به تصویر می‌کشد. این پرونده به سقوط یک مرد 30 ساله در شب عروسی اش به خاطر لق بودن نرده بالکن می‌پردازد.

سهل‌انگاری فنی

در این قسمت می‌بینیم چگونه یک سهل انگاری فنی در اجرا و عدم ایفای یک جزء کوچک از نقش نظارت، مرگ تراژیک یک انسان را در یکی از مهم‌ترین شب‌های زندگیش در پی داشته است. در این روایت، نکات درس آموز بسیار مهمی آشکار می‌شود. با وجود اینکه در ایران صنعت ساخت و ساز تابع مقررات ملی ساختمان است و در این مقررات روی تفکیک وظایف و احراز صلاحیت برای همه عوامل تولید این بخش تأکید وجود دارد گاهاً این حوادث به علل گوناگون رخ می‌دهد.

دومینوی حوادث - قسمت 3 (سهل‌انگاری مرگبار)

ابعاد حقوقی

مهندسی میر ‌رضوی با سالها واکاوی و بررسی پرونده های قضایی حوادث ساختمانی، به اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه های فنی، حقوقی و اجرایی دست یافته و با انتشار و انتقال این یافته‌ها به مجموعه دست اندر کاران بخش ساختمان، اعم از ناظران، مجریان، کار فرمایان و بهره برداران محصولات ساختمانی، در مسیر ارتقاء دانش حقوقی این مجموعه حرکت می‌کند. در قسمت سوم از سری برنامه‌های دومینوی حوادث، شاهد گفتگوی مهندس میر رضوی با مهندس ناظر معماری ساختمانی که سهل‌انگاری مذکور در آن رخ داده  است خواهیم بود.

بیننده محترم، با وجود اختلاف نظرهای کارشناسان در تفسیر مباحث حقوقی، رسانه تی وی ساختمان با تولید این برنامه صرفاً به دنبال ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان و همچنین پیشگیری از بروز حوادث جانی و مالی در حوزه صنعت ساختمان می‌باشد. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به دومینوی حوادث – قسمت سوم (سهل‌انگاری مرگبار) امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...