محله نازی آباد
در حال بارگذاری...

محله نازی آباد در منطقه شانزده تهران و در همسایگی خانی آباد، جوادیه، خزانه و فرودگاه قلعه مرغی قرار دارد. این شهرک که از ابتدا بر اساس اسلوب شهرسازی طراحی شده بود با حفظ بافت مدرن خود، اکنون هم به عنوان یکی از بهترین محله‌ها در جنوب تهران شناخته می شود.

تاریخچه محله نازی آباد

در سالهای دهه بیست خورشیدی، در حین جنگ جهانی دوم، دولت محمدعلی فروغی نخست وزیر وقت تصمیم به ساخت یک شهرک مسکونی هزار واحدی ارزان قیمت در جنوب تهران گرفت. زمین شهرک نزدیک به راه آهن و کارخانه بلورسازی و سیلوی تهران انتخاب و ساخت و ساز به شرکت بیمه واگذار شد. شهرک نوپدید، نازی آباد نام گرفت و این نام برای این محله ماندگار شد.

در سرگذشت این محله، سابقه استقرار کشتارگاه تهران به چشم می‌خورد که تاثیر منفی روی وجهه آن داشت. شهرداری تهران در سال 1370 کشتارگاه را برچید و بجایش فرهنگسرای بهمن را ساخت. این فرهنگسرای بزرگ و فعال، وجهه این منطقه را به سرعت ارتقاء بخشید و محله در سال‌های بعد با ساخت و سازهای جدید چهره‌ متفاوتی به خود گرفت.

محله نازی آباد

تی وی ساختمان در سری مستند های به وقت ساختمان، این بار به سراغ نازی آباد رفته و گزارش جالبی از این محله برای شما محاطبان گرامی تهیه کرده است. با رویکرد یک معمار کوچه های نازی آباد را قدم زنان پشت سر گذاشتیم و مشاهداتمان را به تصویر کشیدیم.

خانم مهندس عزتی تبار راوی این گشت و گذار است و از دریچه دوربین تی وی ساختمان ما را به تماشای محله نازی آباد می‌برد، وضعیت کنونی نازی آباد را برای ما به نمایش می‌گذارد و با مقایسه بناها و ساختمان‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام از آن‌ها را روایت می‌کند.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به محله نازی آباد امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...