مدیریت پروژه در ساخت و سازهای شهری – قسمت دوم
در حال بارگذاری...

مدیریت پروژه در ساخت و سازهای شهری – قسمت دوم

تی وی ساختمان در 6 قسمت از سری برنامه‌های هزار راه رفته، طی گفتگویی با مهندس اطهری به مبحث مدیریت پروژه پرداخته است.

چرا مدیریت پروژه؟

در بازار ساخت و ساز، فراوانند کسانی که به واسطه مالکیت یک قطعه زمین و یا داشتن سرمایه اولیه برای ساخت، اقدام به مشارکت در امر ساختن می کنند. در حالی که فعل ساختن یک جایگاه شغلی و تخصصی، مستقل از داشتن زمین و یا سرمایه است. امروزه این جایگاه شغلی به عنوان مدیریت پروژه شناخته می شود.

مسیر و فرآیند

این شغل مانند هر شغل دیگری نیازمند کسب دانش، توانایی و مهارت است و این 3 مورد تنها بواسطه داشتن سرمایه در اختیار صاحب سرمایه قرار نمی‌گیرد. این مفهوم برای پروژه‌های بزرگ مقیاس بیشتر خودنمایی می کند. علم این مهارت امروزه با دستورالعملی به نام  PMBOK تعریف و ارزیابی می شود. فعالیت‌های قابل اجرا در PMBOK در موارد زیر صورت‌بندی می‌شوند: شروع (Initiating)، برنامه‌ریزی (Planning)، اجرا (Execution)، نظارت و کنترل (Monitoring & Controlling)، بستن (Closing).

مدیریت پروژه

محورهای گفتگو

آقای مهندس اطهری با ۲۵ سال سابقه اجرایی، این بندها را در قسمت‌های شش‌گانه این برنامه، به ترتیب باز کرده و درک بسیار روشنی از چیستی، چرایی و چگونگی مدیریت پروژه ارائه می‌دهند. همه علاقه‌مندان به ساخت و ساز را دعوت می کنیم بیننده و شنونده این گفت و شنود بسیار شنیدنی میان خانم مهندس عزتی‌تبار به نمایندگی از تی وی ساختمان و آقای مهندس اطهری دعوت می کنیم. همچنین منتظر نظرات شما درباره این برنامه هستیم.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به مدیریت پروژه در ساخت و سازهای شهری – قسمت دوم امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...