چالش‌های طراحی در ساخت و ساز‌های شهری – بخش دوم
در حال بارگذاری...

چالش‌های طراحی در ساخت و ساز‌های شهری – بخش دوم

در این قسمت از برنامه تی وی ساختمان به چالش های طراحی در ساخت و سازهای شهری میپردازیم.

چالش های طراحی در ساخت و سازهای شهری

مهمان این قسمت از برنامه آقای دکتر سیامک نجفی هستند با سه دهه تجربه حرفه ای در ساخت و ساز شهری. با ایشان به بحث های متنوعی پرداخته ایم بخصوص برای مهندسین جوانی که بعد از اخذ مدرک دانشگاهی قصد دارند وارد فضای حرفه ای کار شوند. قدم به قدم از عضویت در سازمان نظام مهندسی و شرکت در آزمون های ورود به حرفه گرفته تا کسب پروانه اشتغال به کار و یا استخدام در شرکت های مشاور و کسب تجربه در کارگاه های ساختمانی در جوار مهندسین با تجربه تر، تا بتوانند دانشی که به صورت تئوری در دانشگاه آموخته اند را به صورت عملیاتی تجربه کرده و آن را گسترش دهند.

در خلال این مباحث، آقای دکتر نجفی مثال های ارزنده ای از سایر کشورها و همینطور تجربیات خود از دوران جوانی تا کنون را مطرح میکنند. از مشغول شدن به کار در شرکت ها و فضاهای کارگاهی تا موارد حقوقی، قرارداد نویسی، بیمه و سایر موارد مرتبط با نیروی انسانی، همکاران و غیره… . همینطور از همکاری و نقش مهم تمام رشته های مهندسی در حوزه ساختمان صحبت میکنند تا  اهمیت انجام وظیفه یک مهندس به صورت انفرادی در حوزه تخصص خود و حتی مهمتر از آن به صورت تیمی در جامعه بزرگتر مهندسین ساختمانی بیش از پیش نمایان گردد.

بیان این مهم ضروری است که ساخت یک پروژه ساختمانی یا عمرانی بدون همکاری و همیاری مهندسین معمار، عمران، برق، مکانیک و نقشه بردار اعم از طراح، ناظر یا مجری امکان پذیر نیست و هرکدام سختی های شغلی خود را دارند که در جای خود حساس، مهم و ارزنده میباشد. به قولی اثر خلق شده ای که ما در آن زندگی میکنیم یا به هرنحوی ساعاتی از روزمان را در آن فضا صرف میکنیم حاصل دست رنج یک تیم متشکل از تخصص هایی است که گفته شد.

از آنسو خواهیم دید که اگر احمال یا خطا یا درهرصورت اتفاقات نابهنگام در یک پروژه رخ دهد چطور تمام تیم ولو با کمترین درصد دچار مشکل خواهند شد. قطعا این برنامه بسیار راه گشا خواهد بود. شما را به دیدن و شنیدن مباحث ارزنده مهمان عزیزمان دعوت میکنیم. با دوربین تی وی ساختمان همراه باشید.

چالش های طراحی در ساخت و سازهای شهری​

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به چالش‌های طراحی در ساخت و ساز‌های شهری – بخش دوم امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...