کلیسای جامع برازیلیا، سومین کلیسای زیبای جهان
در حال بارگذاری...

کلیسای جامع برازیلیا، سومین کلیسای زیبای جهان

کلیسای جامع شهری Nossa Senhora Aparecida که بیشتر به عنوان کلیسای جامع برازیلیا شناخته می شود، از مهم ترین جاذبه های مذهبی برزیل در قاره امریکای لاتین می باشد و از زیباترین بناهای این شهر به شمار می آید. این کلیسا با سبک معماری خارق العاده اش خیلی زود در بین گردشگران خارجی به شهرت رسید و سالانه حدود ۲ میلیون مسافر خارجی از آن بازدید به عمل می آورند که این محبوبیت در نوع خود رکورد بی نظیری است. این سازه یک سازه بتنی هایپربولوئید با سقف شیشه ای است که توسط معمار برزیلی، اسکار نیمایر‌ طراحی و در ۳۱ مه ۱۹۷۰ ساخته شد. طرح سازه هذلولی‌ وار آن از ۱۶ ستون بتنی تشکیل شده که هر کدام ۹۰ تن وزن دارند، در داخل کاشی‌های سرامیکی با دست نقاشی شده و دیوارهای غسل تعمید بیضی شکل را پوشانده‌اند.

این سازه پس از ۱۲ سال تلاش و ساخت و ساز به صورت عمومی افتتاح گردید و با دارا بودن گنبدی ۴۰ متری از نقاط دوردست پایتخت برزیل قابل رویت است.

طراحی و معماری کلیسا 

این کلیسا محل مقر اسقف نشینی برازیلیا است و اولین بنای تاریخی بود که در پایتخت فدرال ایجاد شد. پنجره های شیشه ای رنگی آن توسط هنرمند ماریان پرتی طراحی شده است. طراحی سازه ای کاردوزو، تعداد ستون ها را کاهش داد و اجازه داد پایه های ستون ها نازک باقی بمانند و فقط زمین را لمس کنند، و علاوه بر این جایگزینی تسمه ای بتنی که به ستون ها در بالا می پیوندد با دالی که کمی پایین تر قرار داده شده است باشد. برای این کار، نیمایر در سال 1988 جایزه پریتزکر را دریافت کرد که جایزه نوبل معماری محسوب می شود. نکته جالب در مورد این کلیسا این است که به عنوان سومین کلیسای زیبای جهان به شمار می اید.فضای کلیسا جامع برازیلیا احساسات مذهبی را منتقل می‌کند طوری که در ابتدای ورود یک تونل تاریک بازدید کننده را به داخل راهرو دایره‌ای به قطر 70 متر هدایت می‌کند.

در مسیر ورودی کلیسا چهار مجسمه برنزی با ارتفاع سه متر دیده می‌شود که معرف نویسندگان چهار کتاب اول عهد جدید هستند.

هنگام ورود به کلیسای جامع ، ستونی از سنگ مرمر قرار دارد که تصاویری از قسمت‌های زندگی بانوی ما ، نقاشی شده توسط آتوس بولکائو قرار گرفته است.در بالای شبستان این کلیسا 3 مجسمه بر روی هوا معلق هستند که کوچکترین آن‌ها مجسمه‌ای به وزن حدودا 100 کیلوگرم و بزرگ‌ترین آن‌ها مجسمه‌ای با وزن حدود 300 کیلوگرم است.همچنین این کلیسا دارای 4 ناقوس بوده که اولین بار در سال 1977 میلادی به صدا در آمده‌اند. کلیسای جامع برازیلیا با دارا بودن گنبدی 40 متری از نقاط دوردست در پایتخت برزیل نیز قابل رویت است، در کنار ساختمان اصلی، سازه‌های جانبی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها غسل تعمید به شکل بیضی شکل و برج ناقوس، که چهار زنگ آن توسط دولت اسپانیا اهدا شده است.

به کلیسای جامع برازیلیا، سومین کلیسای زیبای جهان امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...