گردهمایی صمیمی معماران البرز بزرگداشت روز معمار
در حال بارگذاری...

یکم خرداد 1402، تالار لوتوس کرج، میزبان مراسم روز معمار بود که به همت انجمن معماران و سازمان نظام مهندسی استان البرز برگزار می شد.

 دوربین تی وی ساختمان در آنجا حضور یافت تا روایتگر این رویداد معمارانه باشد. امسال، روز معمار در شهر کرج یک مهمان ویژه حضور داشت. آقای دکتر جهانگیر درویش معمار برجسته و مولف معماری کشورمان نقطه عطف این گردهمایی بود. دکتر درویش (متولد 1312 – ورامین)، پس از اخذ دیپلم و گذراندن دوره مقدماتی معماری از دانشگاه تهران، در سال 1336 راهی ایتالیا شده و از دانشگاه تورین در سال 1341 فارغ التحصیل شدند. همان سال در مسابقه طراحی نمایندگی بنز در تورین شرکت کرد و برنده شد. بجز طراحی مسئولیت اجرای طرح هم به او داده شد و او با شایستگی پروژه را به پایان برد.

آوازه او به تهران رسید و دولت در سال 1345 او را برای احداث ساختمان مرکز رادیو و تلویزیون ملی به کشور فرا خواند. دکتر درویش این ماموریت را هم به بهترین شکل به فرجام رساند. پس از آن سفارشهای دیگری به او واگذار شد.دکتر درویش در عمر 60 ساله حرفه ای خود توانست آثار ماندگاری بیافریند؛ از مراکز صدا و سیمای تهران، شیراز، تبریز، ارومیه و بندرعباس تا ورزشگاه تختی با سازه منحصر به فردش. او بعد از انقلاب آثار دیگری در اروپا و آمریکا در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رساند. تجلیل از این معمار خودساخته و خستگی ناپذیر در مرکز برنامه همایش بود و پس از آن نوبت به معماران جوانتری رسید که کارهای خود را معرفی کنند و از جمله آقای مهندس مجتبی محمدظاهری، نماینده شرکت مدام گزارشی از پروژه های دفترشان ارائه داد و سپس گفتگوهای معمارانه دیگری شنیده شد.دوربین تی وی ساختمان شما را به دیدن گوشه هایی از این مراسم جذاب دعوت می کند. لطفا نظرات خود را در باره این گزارش پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.



به گردهمایی صمیمی معماران البرز بزرگداشت روز معمار امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...