دانستنی‌های منابع انسانی برای کارفرمایان – قسمت دوم
در حال بارگذاری...

دانستنی‌های منابع انسانی برای کارفرمایان – قسمت دوم

هر شرکت موفق برای تأمین هدف مشخصی تأسیس می‌شود و جذب و حفظ منابع انسانی ارزشمند، برای رسیدن به آن هدف نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند، چرا که برای پیمودن آن راه علاوه بر منابع سخت افزاری و تجهیزات به منابع انسانی مؤثر نیاز پیدا می‌نماید. برای تأمین این منبع مهم یک فرایند حرفه‌ای باید طی شود. مراحل شناسایی، جذب، پذیرش و همکاری با نیروی کار جدید، اگر به درستی گذرانده شود، می‌تواند شرکت را به اهداف خود نزدیک کند. تی وی ساختمان در طی 4 قسمت از مجموعه برنامه‌های هزار راه رفته به این مبحث مهم، یعنی منابع انسانی و دانستنی‌های ضروری در این حوزه پرداخته است.

عناصر مهم در جذب منابع انسانی

در مصاحبه کاری برای جذب نیروی شایسته متناسب با مأموریت و نیاز شرکت، عناصری همچون: تخصص، ویژگی‌های شخصیتی، ویژگی های ظاهری، انگیزه، سابقه کار، نظم پذیری، آراستگی، قابلیت کار تیمی، تنوع توانایی‌ها، هوشمندی، خودجوشی، توانایی حل مسئله، آموزش پذیری، تطبیق پذیری، سطح انرژی، نشاط کاری، تغییر پذیری، درون‌گرایی یا برون گرایی، امانت داری، ارتباطات، مثبت اندیشی و مواردی از این دست، از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار هستند. در این برنامه علاوه بر موارد مذکور به چگونگی تنظیم قرارداد کاری نیز پرداخته‌ایم. این گفتگو تفصیلی در برگیرنده نکات کوتاه و موجز و متعددی ست که طرح واره روشنی برای جذب نیروی کار به مدیر یک شرکت ارائه می کند.

منابع انسانی

محورهای گفتگو

میهمان این برنامه مهندس مجبوریان، کارشناس حوزه منابع انسانی می‌باشند و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این مبحث در طی 4 قسمت ارائه می‌شود. در بخش اول به مرحله شناسایی و جذب نیروی کار پرداخته شده، در بخش دوم به مرحله دعوت به همکاری در سه جزء گفتگو، آشنایی و استخدام آزمایشی، توجه شده، در بخش سوم درباره قرارداد کاری و منشور سازمانی صحبت می‌شود و در بخش چهارم به جمع بندی از مباحث طرح شده پرداخته می‌شود. تی وی ساختمان شما را به دیدن این برنامه جذاب دعوت می‌نماید. هر گونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و همچنین خاطره از مصاحبه‌های کاری شما مخاطبان گرامی را با آغوش باز پذیرا هستیم.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به دانستنی‌های منابع انسانی برای کارفرمایان – قسمت دوم امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...