دومینوی حوادث – قسمت نهم (مهندس ناظر نقشه‌برداری)
در حال بارگذاری...

تی وی ساختمان در این به جایگاه مهندس ناظر نقشه‌برداری می پردازد.

مهندس ناظر نقشه‌برداری

آقای مهندس میررضوی در این برنامه، گفتگو با ناظر نقشه‌برداری را به عهده گرفته که محکومیت انتظامی دریافت کرده  است. این برنامه از سری تولیدات دومینوی حوادث است که با محوریت حقوق مهندسی تهیه می شود. نظارت نقشه‌برداری چون دیرتر به گردونه نظارت وارد شد در مسیر تثبیت حرکت می کند. تأخیر در ارسال گزارش به شهرداری چالشی است که این نقشه‌بردار را درگیر رای محکومیت کرده است. اینکه کدام ناظر در چه زمانی باید تخلفاتی نظیر افزایش ارتفاع ستون‌ها را گزارش کند، در این گفتگو بررسی شده است.

تفکیک حوزه مسئولیت ناظران، زمان مناسب برای ارسال گزارش، چگونگی مکاتبات و هماهنگی میان آنها، از تنش‌های رایج به تیم‌ نظارتی در ساخت و ساز است. در اینجا از نزدیک با مشکل نبود آموزش کافی ناظران، برای شناخت دقیق وظایف نظارت مواجه می‌شویم.

مهندس ناظر نقشه‌برداری - دومینوی حوادث (قسمت 9)

ابعاد حقوقی

مهندسی میر ‌رضوی با سالها واکاوی و بررسی پرونده های قضایی حوادث ساختمانی، به اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه های فنی، حقوقی و اجرایی دست یافته و با انتشار و انتقال این یافته‌ها به مجموعه دست اندر کاران بخش ساختمان، اعم از ناظران، مجریان، کار فرمایان و بهره برداران محصولات ساختمانی، در مسیر ارتقاء دانش حقوقی این مجموعه حرکت می‌کند. در قسمت نهم از سری برنامه‌های دومینوی حوادث، مهندس میررضوی با واکاوی جزئیات این پرونده به دلایل بروز حادثه و چرایی صدور حکم قضایی می پردازد.

بیننده محترم، با وجود اختلاف نظرهای کارشناسان در تفسیر مباحث حقوقی، رسانه تی وی ساختمان با تولید این برنامه صرفاً به دنبال ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان و همچنین پیشگیری از بروز حوادث جانی و مالی در حوزه صنعت ساختمان می‌باشد. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به دومینوی حوادث – قسمت نهم (مهندس ناظر نقشه‌برداری) امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...