چالش‌های نظارت در ساخت و ساز‌های شهری _ بخش اول
در حال بارگذاری...

چالش‌های نظارت در ساخت و ساز‌های شهری _ بخش اول

در این قسمت از برنامه تی وی ساختمان به چالش های نظارت در ساخت و سازهای شهری میپردازیم.

چالش های نظارت در ساخت و سازهای شهری

همه چیز، مفید و مختصر در خصوص طراحی ، نظارت و اجرای رشته معماری! مهمان برنامه ما خانم مهندس هما طباطبایی هستند از کارشناسان و مدرسین این حوزه. ایشان مسائل بنیادین از ابتدای ورود به حرفه در هر سه رسته گفته شده به انضمام جایگاه شغلی و مسئولیت های حقوقی آن را توضیح میدهند.

اساسا پله های اولیه صحبتهای ایشان از تعریف سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی شروع میشود و با آزمون های ورود به حرفه مهندسان، اخذ پروانه و صلاحیت های 3گانه ( طراحی، نظارت، اجرا) در رشته های مهندسی ساختمان ادامه میابد تا نحوه توزیع کار از سمت نظام مهندسی و وظایف مهندسین در حدود صلاحیت های اخذ شده همینطور قراردادها و سایر دانستنیهای مهم.

آموزش دیدن و کسب تجربه از مهندسین با سابقه همچنین جایگاه دوره های آموزشی نظام مهندسی و یا خارج از آن به طور مثال کارگاه های ساختمانی در رشد مهندسین جوان موثر و مفید است و میتواند از آسیب های ناشی از عدم آگاهی کافی مهندسین جلوگیری بعمل آورد.

در این برنامه روند کنترل و تایید نقشه های معماری ترسیم شده توسط طراحان در بخش کنترل نظام مهندسی که بر اساس مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان انجام میگیرد، کاملا بازگو شده و راهنمایی های لازم نیز ارائه گردیده است. در ادامه هم به تعریف و تاثیر وجود شناسنامه فنی و ملکی ساختمان پرداخته شده و نکات ریز و درشت مربوط به رشته معماری مطرح شده است.

چالش‌ های نظارت در ساخت و سازهای شهری

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در حوزه صنعت ساختمان می‌توانید اینستاگرام تی وی ساختمان را دنبال کنید.

آدرس اینستاگرام: @TvSakhteman

به چالش‌های نظارت در ساخت و ساز‌های شهری _ بخش اول امتیاز دهید.
1 Star2 Stars (No Ratings Yet)
Loading...