اصول نگهداری از موتورخانه

بی‌شک می‌دانید که سیستم گرمایشی موتورخانه خانه شماچه اهمیت بسزایی بر روی آسایش و کیفیت زندگیتان خواهد داشت. هنگامی که نکات ایمنی و اصول نگهداری مربوط به موتورخانه‌ها که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را رعایت کنید، کمتر به تعمیرات موتورخانه خواهید پرداخت و با مشکلات کمتری در این رابطه مواجه خواهید شد:

۱- اگر شما به منطقه ای که موتورخانه قرار دارد وارد می‌شوید حتما مدتی درب آن را باز نگه بگذارید تا اگر بخار یا دودی ایجاد شده است که معمولا هم سمی است از ان منطقه کاملا تخلیه شود.

۲- باید به کلیدهای برق و اتصالات توجه کنید که سالم باشند.

۳- دیگ ها را بررسی نمایید تا سوراخ یا نشتی در انها وجود نداشته باشد.

۴- مشعل را چک کنید تا به رنگ قرمر و نارنجی کامل بسوزد.

۵- منبع کوئل دار را همیشه بررسی کنید تا نشتی نداشته و لوله ها را نیز همیشه مورد بررسی قرار دهید.

علاوه بر نکات مذکور در زمانی که احساس کردید که موتورخانه بدرستی کار نمی‌کند و صدای ناهنجاری از هرکدام از قطعات و لوازم به گوش می‌رسد در کمترین زمان ممکن از یک شوفاژکار و متخصص تأسیسات خبره برای رفع عیب احتمالی کمک بگیرید، زیرا در غیر اینصورت ممکن است یک ایراد کوچک موجب آسیب زدن بیشتر به سایر لوازم شوفاژخانه شود و یا خرابی بدموقع آن کل ساختمان را با مشکل آب گرم و گرم نشدن رادیاتورها مواجه کند. بعنوان مثال اگر لوله کشی منبع انبساط کیپ و مسدود شود و گردش آب شوفاژ در مدار براحتی انجام نشود می‌تواند موجب فشار آوردن به دیگ شده و دیگ را بترکاند که در اینصورت مجبورید با صرف زمان یسیار هزینه‌ هنگفتی برای تعمیرات موتورخانه متحمل شوید.